Арахісове масло кожен день
Щоденне вживання арахісового масла може згубно позначитися на наступних поколіннях. Зокрема, прийом такого масла в їжу вагітними жінками провокує розвиток астми у дітей. До такого висновку прийшли голландські вчені, проаналізувавши результати дослідження. В експериментах фахівців участь брали майже три тисячі вагітних жінок і дітей у віці до восьми років.
Куратор дослідження Сасько Віллерс і її колеги з Утрехтського університету вивчили дані про раціон живлення вагітних жінок, отримані в ході опитування учасниць. Вчені спостерігали за розвитком дітей-добровольців протягом восьми років. Вони збирали дані про особливості їхнього харчування, а також реєстрували випадки розвитку астми.
Порівнявши отримані дані, дослідники з'ясували, що при регулярному вживанні арахісового масла та інших продуктів з горіхів під час вагітності ризик розвитку астми у дитини підвищувався більш ніж в півтора рази. Щоденне вживання фруктів, навпаки, на 18% зменшувало можливість придбання цього захворювання.
В той же час вживання інших продуктів не робило істотного впливу на частоту розвитку астми, повідомили учені.
Дослідники вважають, що дія сильних алергенів, зокрема арахісу , під час вагітності може робити негативний вплив на розвиток дихальних шляхів, а також імунної системи майбутньої дитини.
Автор дослідження підкреслила, що в даний час майбутнім матерям не рекомендують дотримуватися строгої дієти нізкоаллергенних, оскільки таке харчування може привести до дефіциту вітамінів і мікроелементів, необхідних для нормального розвитку плоду. Однак обмеження на арахісові масла під час вагітності може виявитися корисним для майбутньої дитини.
За результатами нового дослідження, у дітей тих жінок, які дотримувалися під час вагітності середземноморської дієти, рідше розвивалася астма і алергія. Традиційна середземноморська кухня багата вирощеним на землі продуктами: овочами, фруктами, хлібом з цілісної пшениці, бобами, горіхами, а так само оливковим маслом і рибою.
Прихильники такого харчування рідко вживають молочні продукти і яйця, ще рідше - біле м'ясо і практично не їдять червоного м'яса.
До цього вже з'являлися відомості, що така кухня знижує захворювання астмою і алергією у дітей. Однак ще не було вивчено здоров'я дітей, матері яких під час вагітності харчувалися середземноморською їжею.
Дослідження проводилося в Греції, і в ньому взяли участь 460 вагітних жінок, починаючи від моменту вагітності і закінчуючи періодом, коли їх дітям виповнюється 6 років. У дітей тих мам, які строго дотримувалися такого живлення, рідше розвивалася астма і алергія. Якщо мами під час вагітності їли тижні більше 8-ми порцій овочів, то у їх малюків НЕ розвивалася астма взагалі.
